اُمیکرون به اسدآباد رسید
شنبه  2 بهمن 1400
ساعت 19:58  
2 سال پیش

برچسب‌ها

اُمیکرون به اسدآباد رسید

اُمیکرون به اسدآباد رسید

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی شهرستان اسدآباد از ورود امیکرون به اسدآباد خبر داد و گفت: تاکنون 6 درصد جامعه هدف واکسن کرونا دریافت نکرده اند که می‌طلبد به موقع اقدام کنند چرا که دریافت دز سوم در کنترل بیماری امیکرون مؤثر است‌.


الهام عظیمی، معاون بهداشتی و رئیس مرکز بهداشت اسدآباد از ورود امیکرون به اسدآباد خبر داد و اظهار کرد: با توجه به شیوع بیماری امیکرون موردی هم در اسدآباد مشاهده شد و باید بیشتر مراقب بود.
وی با بیان اینکه البته اُمیکرون موجب بدحالی بیمار مبتلا که بیماری زمینه‌ای و آن هم دیابت داشت، نشده است گفت: دلیل این امر را می‌توان دریافت سه دز واکسن توسط بیمار عنوان کرد.
معاون بهداشتی و رئیس مرکز بهداشت اسدآباد با تأکید به اینکه دریافت سه دز واکسن حتی در صورت داشتن بیماری زمینه‌ای، خطر بیماری اُمیکرون را بسیار کاهش می‌دهد از مردم خواست به منظور حفظ سلامتی و بالا بردن سطح ایمنی بدن در مقابل سویه اُمیکرون، نه تنها خانواده خود که اطرافیان را به تکمیل روند واکسیناسیون کووید-19 و دریافت دز سوم تشویق کنند چراکه در کاهش چشمگیر مرگ و میر و بدحالی در مبتلایان مؤثر خواهد بود.
وی با بیان اینکه تقریبا 8 هزار نفر معادل 6 درصد از جامعه هدف واجد شرایط شهرستان اسدآباد نسبت به دریافت دز اول واکسیناسیون اقدام نکرده‌اند افزود: تاکنون بیش از 25 درصد از جامعه هدف شهرستان دز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و در این خصوص شهرستان اسدآباد در استان پیشرو است.
عظیمی با اشاره به اینکه در حال حاضر اسدآباد در وضعیت آبی کرونایی قرار دارد و تداوم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و واکسیناسیون نقش مؤثری در حفظ شرایط خواهد داشت یادآور شد: تا روز گذشته تنها یک بیمار در بخش کرونایی شهرستان بستری بود و خوشبختانه در شرایط خوبی قرار داریم.
وی در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود با اطلاع رسانی‌ میزان درصد دریافت واکسن دز سوم در جمعیت هدف شهرستان به درصد بالاتری برسد.